Kaiševi DAYCO
DAYCO je svetski lider u konstruisanju i proizvodnji originalne opreme sistema kaišnih prenosa: zupčasti kaiševi, PK kaiševi, klinasti kaiševi, španeri, roleri… DAYCO isporučuje komponente originalnog ili ekvivalentnog kvaliteta i za motorna i za industrijska vozila.
Zupčasti kaiš
Kao globalni lider na tržištu zupčastih kaiševa, DAYCO inovacije uvode revoluciju u sistem kaišnih prenosa. To je razlog zbog kojeg proizvođači širom sveta ugrađuju DAYCO ZUPČASTE KAIŠEVE u milione mašina svih veličina.
DAYCO kaiševi predstavljaju samo-podmazujući materijal, specijalizovani fiberglas ili hibridni kabl, i jedinstveno razvijena gumena mešavina za long life operacije, dugtrajnost i otpornost na trenje.
Zupčasti kaiševi su dizajnirani za oba namenska programa i za dizel i za motore na benzin, i za motorna i za industrijska vozila.
Korišćenjem novih materijala, kaiševi mogu biti pravljeni da budu različitih struktura i profila zuba, da bi se garantovale osobine modernih vozila.
Danas, kaiševi su izloženi radnim uslovima koji su bili nezamislivi pre samo par godina:
- Visok pritisak ubrizgavanja goriva, koji može dostići i 2000 bara,
- Viševentilski motori; duple remenice i jači pritisak,
- Jaki motori sa radnom temperaturom i preko 120°.
Takođe garantuju:
- Smanjenje buke,
- Ograničena dopuštenost dimenzija,
- Ograničena raznovrsnost dimenzija kaiša u radu,
- Visok stepen izdržljivosti na trenje materijala,
- Duži period trajanja/veća broj pređenih km.
PK KAIŠ
Od početka upotrebe PK kaiševa, tokom 1970-tih, DAYCO je nastavio da bude lider na tržištu razvijajuči visoko kvalitetne kaiševe. DAYCO-v fleksibilan dizajn i proizvodnja strateški spajaju materijale, koristeći najmoderniju i najnapredniju tehnologiju.
PK kaiševi su dizajnirani za pomoćni kaišni prenos, za motorna vozila, komercijalna vozila, industrijska vozila, autobuse. Povećani broj opreme (auto-klima, servo uređaj, alternator, vodena pumpa, vakum pumpa) i temperature radnog stanja motora i od 130°, navele su na to da se unaprede materijali i tehnoglojia proizvodnje.
Svi DAYCO PK kaiševi su napravljeni od EPDM (Ethylene-Propylene- Diene- Monomers)prema najmodernijim standardima automobilske industrije, i garantuju otpornost, isplatljivost, nečujnost i dugotrajnost.
Glavne osobine su:
- Fleksibilnost za rad sa uskim remenicama,
- Dimenzije dozvoljavaju korišćenje jednog kaiša za kontrolu više pomoćnih delova,
- Kaišni prenos, uključujući i zadnju stranu kaiša, u slučaju duplog PK,
- Visoka radna temperatura garantuje povećanje dugotrajnosti.
U skladu sa zahtevima auto-moto sektora, DAYCO je proizveo i novu generaciju aftermarket PK kaiševa EPDM3, sposobnih da podnose i ispunjavaju visoke potrebe poslednje generacije vozila, dok održavaju sistem rada motora.
Pored standardnog sistema PK kaiševa i španera, DAYCO radi i originalne delove i aftermarket sektor sa elastičnim PK kaišem dizajniran za određene mašine sa fiksiranim centrom i ograničenom dužinom kaiša. Ovi kaiševi nisu predviđeni za sisteme sa zatezačima.
Ugradnja predviđa speciajalan alat koji omogućava da se kaiš istegli do prave pozicije na remenici. Dostupno za Fiat, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen, Ford i Volvo motore.
KLINASTI KAIŠ
Dostupan u sledećim dmenzijama: AV10-, AV13- i AV17-. Napravljeni su od visoko kvalitetnih materijala kojim se postiže:
- Optimalnu otpornost na savijanje,
- Redukuje težinu,
- Koristi uske remenice,
- Visok stepen prenosa,
- Sprečava isklizavanje,
- Uštedu energije,
- Dugotrajnost,
- Otpornost na toplotu,
- Otpornost na visok stepen trenja,
- Otpornost na ulje, masti, hemijske elemente…
ŠPANERI I ROLERI PK I ZUPČASTOG KAIŠA
DAYCO nudi kompletnu ponudu jednoekscentričnih i dvoeksentričnih mehaničkih zatezača zupčastog kaiša. Ovi zatezači su optimizirani svakoj aplikaciji i podrazumevaju specivično ponašanje u radu da bi osigurali nesmetano funkcionisanje.
Kao glavni proizvođač španera PK kaiševa, DAYCO koristi 35 godina iskustva u pronalaženju najboljeg rešenja za potrebe kupca i zadovolji jedinstveno operativno okruženje radi dobre selekcije materijala, konstrukcije tipa , momenta i stope elastičnosti, tipa i nivoa amortizacije…. Rezultat je kvalitetan, nečujan i dugotrajan španer koji ispunjava zahtevani nivo. Ovi španeri u kombinaciji sa DAYCO zatezačima, rolerima, kaiševima i remenicama rade složno, tako da DAYCO tehnologija smanjuje vibracije i trenja, što vodi do efikasnijeg i boljeg rada.
Rastuće performanse motora i rastući broj pomoćnih jedinica zahtevaju značajan razvoj dizajna i izbora materijala za sve krute komponente.
Komponente zupčastog i PK sistema, sa fiksnim i automatskim zatezačima, moraju ispunjavati zahteve proizvođača, među kojima su:
- Povećanje redukcije radnog prostora,
- Visok pritisak ubrizgavanja,
- Visoke temperature,
- Dugotrajnost,
- Povećano vreme do sledeće zamene dela.
- Ovo implicira da i fiksni i automatski zatezači, španeri, roleri i remenice moraju ispunjavati visok stepen kvaliteta.
Glavni tipovi čvrstih komponenti:
- Fiksni zatezači: Finalna zategnutost kaiša u sistemu mora biti konstantna. Iz tog razloga, zategnutost je rešena tek kada se on ugradi.
- Automatski zatezači: sa oprugom ili hidraulični. Ovo su dinamični zatezači koji kada se instaliraju mogu se adaptriati i obezbediti zategnutost kaiša u zavisnosti od pozicije toku rada motora.
- Roleri: roleri, sa ili bez konzole, omogućuju pravilno vođenje smera kaiša. On je izuzetno važan kao podrška rad u sistemu prenosa.