Savremeni motor sa unutrašnjim sagorevanjem dolazi sa različitim komponentama koje mu omogućavaju da snagu prenosi na točkove i dodatnu opremu u vašem automobilu. Jedna od tih komponenti je španer. Kao i svi automobilski delovi, i on ima vek trajanja. Nesvakidašnje habanje može da smanji radni vek takvog uređaja i zahteva zamenu pre nego što bi se to očekivalo. Važno je prepoznati različite simptome neispravnog ili lošeg španera. Ovo će vam pomoći da odredite tačne mere koje treba preduzeti.
Španer je važan deo sistema pogonskih remena/kaiša u vašem automobilu. Ovaj sistem je odgovoran za preusmeravanje dela snage koju motor stvara. Ova snaga pokreće alternator, vodenu pumpu, servo pumpu i kompresor klime između ostalih.
Dužnost španera je da osigura da je remen dovoljno zategnut da bi napajao dodatne komponente. Španer je poput remenice koja je montirana na podesivu tačku okreta ili na mehanizam sa oprugama. Obe vrste montaže omogućavaju efikasniju primenu napetosti na pojasevima. Montažna podesivost tački za okret omogućava ručno podešavanje zatezanja. Mehanizmi sa oprugama rade automatski. To znači da se podešava zatezanje na pogonskim remenima bez spoljne manipulacije.
Delovi španera u automobilu
Španer u vašem automobilu sastoji se od četiri glavna dela. Tu spadaju remenica, poluga za štelovanje, opruga i kućište. Remenica je ono što omogućava kretanje pogonskog remena. Opruga održava pogonski remen u ispravnom zatezanju. Poluga za štelovanje je mehanizam koji omogućava podešavanje ili skidanje pogonskog remena. Omogućava dovoljno labavo zakretanje pogonskog remena za lakše podešavanje. Kućište je ono što drži sve različite delove zajedno.
Zamena španera
Auto Mika servis nudi usluge zamene španera.
Preporuka je da se delovi koji imaju tendenciju da se istroše u približno isto vreme, menjaju zajedno. Tako se i zamena španera obavlja zajedno sa ostalim delovima seta zupčastog kaiša. Postavljanje novog kaiša na izlizani španer može samo da ubrza propadanje kaiša.
Redak je slučaj da zatezač otkaže pre isteka preporučenog intervala za zamenu. Pošto ih je teško ispitati bez skidanja, obratite pažnju na specifične znakove koji upozoravaju na probleme sa zatezačem kao što su:
Zveckanje prilikom startovanja motora ili prilikom ubrzavanja.
Povremeno zujanje može biti znak da su ležajevi španera u lošem stanju.
Škripanje ili piskav zvuk prilikom menjanja brzine ukazuje na moguću neispravnost španera.
U našem maloprodajnom objektu AutoMika u Prvomajskoj 2H Vam nudimo širok izbor delova vezanih za kočione sisteme, a u toku je i akcija, 15% popusta na stari lager koji traje do isteka zaliha.